Певно, скільки б альтернативних рішень не існувало, завжди будуть суперечки «що краще»? Сьогодні пропонуємо порівняти два найбільш використовуваних і, можливо, найкращих рішень для 3D-анімації та моделювання.
Cinema 4D та Blender — це потужні програмні рішення для 3D та анімації, які надають повний набір інструментів для 3D-моделювання, монтажу, анімації, моделювання та візуалізації. Вони є досить сильними конкурентами та мають дві дуже різні цільові аудиторії, коли справа доходить до функцій доступності цих 3D-програм.
Почнемо з того, що Blender, безперечно, важче освоїти, ніж Cinema 4D. Якщо ви більше технічно налаштована людина, ви можете отримати багато задоволення від системи вузлів і погратися зі сценаріями в Blender. Cinema 4D дуже добре відома тим, що її досить легко освоїти новачкам.
Але Blender є безкоштовним і точно не обмежує вас у типі роботи, яку ви хочете створити. Часом це може бути складніше, ніж у Cinema 4D, але якщо у вас є гроші, Cinema 4D зараз є кращим продуктом! З цього випливають деякі наслідки:
- Спільнота плагінів у Blender майже ніколи не закінчується. Оскільки Blender має відкритий код, люди можуть просто прийти з ідеєю, перетворити її на продукт і продати її. Найчастіше ці плагіни безкоштовні. Крім того, платні плагіни, як правило, економічніші порівняно з Cinema 4D.
- Хоча плагіни Cinema 4D можуть бути дорогими, вони дуже вражаючі, і є багато дійсно крутих розробників. Обидві спільноти не розчарують вас щодо плагінів, але спільнота Blender залишить гроші на вашому банківському рахунку.
Cinema 4D — це король, коли йдеться про анімаційну графіку. Якщо ваша мета — створити стандартну анімаційну графіку, ви потрібно використовувати Cinema 4D. Система Cinema MoGraph просто краща. Blender може зробити більшість з того, що й Cinema 4D, але вам знадобиться більше часу, щоб це зробити.
Моделювання в Blender є дуже простим і досить легким у розумінні. Останні оновлення створили досить спрощені елементи керування для маніпулювання геометрією та полімоделювання. На даний момент створення таких речей, як роботи з твердою поверхнею та домашні інтер’єри, є дуже чистим, інтуїтивно зрозумілим процесом. І якщо ви додасте кілька дуже популярних плагінів, це стане ще простіше.
З іншого боку, Cinema 4D все ще виграє своєю системою параметричного моделювання та дуже цікавим об’ємним моделюванням.
Текстурування в Blender — це повністю вузлова система. Спочатку це може здатися заплутаним і заплутаним, але як тільки ви навчитись працювати з нею, ви побачите, наскільки вона універсальна.
Cinema 4D має більш інтуїтивно зрозумілий процес текстурування. Це виглядає набагато доступніше, і ви все ще маєте доступ до системи на основі вузлів, якщо хочете нею скористатися. Cinema 4D добре автоматизує для вас частину робочого процесу вузлів. Якщо ви любите вникати в дрібниці й знати все, що відбувається, система вузлів Blender ідеально підійде вам. Якщо ви маєте технічне мислення, але все одно хочете, щоб усе було трохи автоматизовано, обов’язково виберіть Cinema 4D.
А тепер головне!
Blender має власні механізми візуалізації. Cycles — це фізичний движок візуалізації, який дає змогу виконувати рендеринг на GPU та CPU одночасно. Він може неймовірно швидко працювати та може дати вам майже ідеальні фотореальні зображення абсолютно без додаткових витрат.
Cinema 4D використовує також власний Redshift для процесора, який включен у сьют рішень за додаткову оплату. Але якщо у вас є гроші, графічні процесори Redshift і Octane створюють одні з найкращих зображень у 3D!
Тож, якщо ви маєте обмежене поточне фінінсове становище й любите складнощі – Blender є ваш вибір. Інакше, кращий вибір – це Cinema 4D і в цьому випадку можна читати далі аби дізнатися ще більще про це програмне забезпечення.
Саме Cinema 4D широко використовується в творчій індустрії, від 3D-візуалізацій продукту до трансляції рухомої графіки, VFX, а також теле- та кінопродукції. Cinema 4D — це універсальне програмне забезпечення, яке може допомогти втілити в життя будь-яку творчу концепцію завдяки зручним інструментам для фотографування та бездоганній інтеграції в доповнену, змішану та віртуальну реальність.
Трансляція рухомої графіки
Трансляція рухомої графіки є, мабуть, найпопулярнішим сегментом креативної індустрії, який використовує потенціал набору інструментів Cinema 4D. Від реклами до рекламних роликів, презентацій продуктів, вмісту соціальних мереж і багато іншого, Cinema 4D пропонує правильні інструменти для досягнення цього. Особливо, коли мова йде про циклічні рухи, патерни або випадкові ефекти. Деформатори і модифікатори, такі як клонери та ефектори, є відповідями на ваші творчі потреби.
Ще одна причина, чому Cinema 4D дуже популярна в цій галузі, полягає в тому, що інструменти mograph неймовірно зручні та дозволяють дизайнерам створювати приголомшливі результати швидким і ефективним способом, іноді включаючи багато повторюваних форм, які створюються за допомогою декількох комбінованих елементів і керовані своїми налаштуваннями.
Наприклад, реклама з анімаційною графікою, створена Frame для B&B Italia, щоб відобразити красу та елегантність крісла Up Chair, була створена шляхом введення деякої грайливості в концепцію, натхненну культовими формами крісла, а також високою якістю матеріалів. Це напівабстрактна анімація про те, як крісло потенційно могло ожити в абстрактному світі.
Рекламна індустрія
Ще одна сфера, де Cinema 4D працює неймовірно добре завдяки різноманітним інструментам, які вона надає, це реклама. Поєднуючи різні інструменти та елементи, а також завдяки допомозі деяких плагінів, вона дозволяє користувачам створювати приголомшливі творчі концепції, виражаючи та передаючи повідомлення, які інакше було б майже неможливо створити, і зберігаючи неймовірний рівень реалізму.
Наприклад, використання плагінів для генерування реальних або повністю абстрактних природних елементів застосовувались щоб підкреслити креативні рекламні концепції, одночасно краще виражаючи ДНК бренду клієнта. Так, рекламна кампанія, яку Abra.Network розробила для продуктів Natural Beauty від Yope, була розроблена таким чином, щоб поєднати різні елементи, водночас оживляючи дикі інгредієнти, які характеризують кожен продукт. Результатом стала серія сміливих і диких макетів, які вирізняються з натовпу інших кампаній краси.
AR/MR/VR
Доповнена, змішана та віртуальна реальність стали величезною тенденцією для підвищення взаємодії між продуктами та кінцевими споживачами. Від ігор до цифрових концепцій для пробного використання – можливості цієї технології безмежні, і, безсумнівно, вони відкривають новий світ творчих концепцій, які розмовляють з кінцевими клієнтами зовсім іншим і більш захоплюючим способом.
Потужні інструменти, які пропонує Cinema 4D, дозволяють створювати, анімувати та готувати файли для доповненої або віртуальної реальності та інтегрувати файли з кінцевими інструментами, розробленими іншими партнерами, такими як Adobe, для останніх етапів розробки. Ви можете створити цілу сцену або персонажа, анімувати їх і включити в сцену AR, надсилаючи файли безпосередньо в певний інструмент, який ви використовуєте.
Креативне агентство Broduction, наприклад, створило фільм для просування AR-гри Pokemon go, де вони включили цифрових анімованих персонажів у кадри виробництва, які шукали покемонів по місту через екран своїх мобільних телефонів.
У цьому випадку Cinema 4D допоміг як створити персонажів, так і керувати налаштуваннями, щоб відповідати специфіці інструментів AR, а також як основу для включення істот у саму постановку, дотримуючись правильних пропорцій і просторових елементів, ніби вони також були частиною реального світу.
Чи підходить Cinema 4D для VFX?
Як коротко згадувалося в попередньому прикладі, Cinema 4D також може допомогти творцям інтегрувати цифрові 3D-дизайни в реальні кадри. Інструмент відстеження руху є, мабуть, найцікавішим інструментом для створення спецефектів і дозволяє легко інтегрувати 3D у наявні відеоматеріали, а за допомогою реконструкції сцени можна відтворити всю сцену та замінити реальні об’єкти створеними 3D-об’єктами. У Cinema 4D калібратор камери допомагає узгодити перспективу та кут камери, щоб отримати найкращі результати для коротких фільмів або більших постановок.
Навіть якщо розробники здебільшого зосереджувалися на анімаційній графіці, візуалізації та дизайн-студіях, Cinema 4D використовується для створення спецефектів у високобюджетних фільмах, використовуючи свої чудові інструменти mograph для створення науково-фантастичних і футуристичних ефектів.
Наприклад, у Blade Runner 2049 режисери використовували Cinema 4D для створення графіки для футуристичних моніторів, інтер’єрів бібліотеки та пентхауса, а також симуляції рідин для спеціальних ефектів або для відображення зовнішнього світу, захоплюючи його дуже унікальним способом, а також інші ефекти, як-от ефекти ореолів і збоїв, а також градація кольорів разом із текстурами. Відповідно до результату, якого потрібно досягти, Cinema 4D є достатньо гнучким і потужним, щоб адаптуватися до різних вимог і реагувати професійно та ефективно.
Підсумовуючи сказане, використання Cinema 4D може допомогти вам створити вражаючу 3D-графіку та анімацію, незалежно від того, чи ви професіонал у галузі 3D-графіки, чи початківець.
І як вже було сказано вище, вибір за вами і базується більше на фінансовому становищі та бажанні боротися со складнощами. В усякому разі, пропонуємо вам завантажити з сайтів розробників Blender (безкоштовно) та Cinema 4D (версія для ознайомлення) і спробувати переваги самостійно. Чи скористатися послугами постачальника – компанії Ідеалсофт.